luni, 8 iunie 2015

2009-12-25T13:39:48.264+02:00
zăpada ce te-atinge cu sfială
și îți sărută ochii tremurând
e dorul meu albit de așteptare,
timid peste decembrie ningând.
miros de brad se-mprăștie pe lume
și fluturi de lumină cad mereu,
te mângâie tristețea mea pe umeri...
și-această iarnă aspră sunt chiar eu!
................................................
iar dacă iernile ce or să vină
vor ninge mai frumos în gândul tău,
să știi că au și un mănunchi de stele
din iarna ce-a purtat numele meu.
elena chiriachttp://www.blogger.com
ninge blând pe toate şi-am venit să-ţi cer
să mă lași să-ți dărui flori de lerui-ler,
stau la geamul rece, pâlpâind stingher -
felinar cu suflet alb si ochi de ger.
lasa-mă să-ţi picur stele in ferestre,
luminându-ţi noaptea care ne desparte ...
ca o scânteiere vorbele aceste
au mirosul iernii şi-al gutuii coapte.
fără încetare ninge-n gând la tine,
de nu s-ar aşterne neaua pe cuvinte,
de nu te-ar ascunde viscolul de mine,
albului de gheaţă daca nu te-ai vinde ...
ninge si la geamuri îţi aduc lumină
şi-ţi îngân colinde cu miros de brad,
semn curat şi simplu aştept de la tine,
uită-te afară să mă vezi cum ard!
Doamne, câtă iarnă cade peste lume!
şi mă sting cu flori de lerui-ler pe gură ...
nu-ţi mai ştiu nici chipul, nu mai ai nici nume,
ziua te destramă, ochii ei te fura!
elena chiriacte-aștept să mai bucuri străine, odată,

ninsoarea mea aspră cu mâinile-ți reci...

prin albul luminii abia strecurată

cu-o spaimă ciudată spre mine te-apleci.

dezmiardă, dezmiardă străina ce-ți pare

închisă-n iubire ca-ntr-o cușcă de circ,

sărută cu ură, cu frig, cu mirare

preaninsul ei umăr vândut pe nimic.

atinge, ciocnește paharul de gheață

crescut enigmatic pe masa de lemn,

și vorbe sticloase aruncă-i în față,

spre-o altă-ntâmplare fă-i inimii semn.

atinge, dezmiardă, sărută cu teamă

prea-albul zăpezii ce-o ning pentru tine...

și-ascultă străine cum lupii ne cheamă

să trecem în sănii spre-o altă iubire.






elena chiriachttp://www.blogger.com miroase a zăpadă neatinsă

și-a abur greu îngenunchind cuvinte,

da, în curând va izbucni lumina

și ne va șterge lacrima din minte.



miroase-a sănii năpădind văzduhul

și a mușcate-nflăcărând fereastra,

se rupe ceru-n fluturi de beteală

și-un rug de stele fi-va iarna-aceasta.



miroase-a brad aprins de artificii

și-a suflet de copil fugit în lume,

gutuile ne-nmiresmează casa,

colindele-nflorite-ncep să sune.



miroase-a iarnă crudă și curată

prin clopoței de gheață respirând,

a sărbători învăluite-n aur...

miroase-a iarnă nouă pe pământ! elena chiriachttp://www.blogger.com

în vitrină sunt lucruri frumoase

și mă rogi să aleg ce-mi doresc

dintre-atâtea iluzii de aur...

eu vreau totuși ceva mai firesc.

uite, vin sărbători noi, de iarnă,

cad pe lume zăpezile line,

când va fi anul nou să ne-atingă

poate-mi dărui ce-aștept de la tine.

și tot ninge la mine pe buze

iar când vreau să-ți vorbesc sunt un sloi...

ce rost am eu în iarna aceasta,

eu, copilul din vara cu ploi?

dă-mi iubirea găsită-ntr-o seară

prin culorile lumii de rând,

vreau acum toate-acestea să-mi pară

că există aevea, nu-n gând.

mă opresc iar în fața vitrinei

și din ea lucruri mii mă privesc,

dar ce vreau nu-i expus în vitrină,

tu ești tot ce aștept și-mi doresc!

trecătorii se uită la mine

și mă știu de acum pe de rost:

un bătrân admirând o vitrină

și-un copil visător care-am fost!



elena chiriachttp://www.blogger.com

oare mai știi de roata de zăpadă
ce în rostogolire lua încet
sufletul nostru chinuit de viscol
și-l învăța un tandru menuet?

și n-ai să știi că-n clipele acele
eram cenușa alb-a două stele!
elena chiriac

apleacă cerul tău cu noapte,

ca prin clepsidra unui nor

să curgă stelele-n țărâna

în care-odată am să mor.



dintr-o tristețe ne-ncepută

să-mi torni ca dintr-un sfânt absint,

să-mi scuturi de pe umeri timpul

c-un gest aproape de alint.



ademenește-mi cu zăpadă

albaștri iepuri ai visării,

durerea ce-o să ne colinde

s-o-ngenunchem în fața mării.



apleacă cerul, lasă-i luna,

singurătățile lui toate,

tu curgi cu stelele spre mine

și luminează-mă de moarte!



elena chiriachttp://www.blogger.com

Niciun comentariu: